Probleem op deze pagina?

De recessie optimistisch bekeken...

Ja, het gaat slecht, het is recessie. We horen, zien en lezen het iedere dag, telkens weer opnieuw. We moeten er uiteraard niet blind voor zijn, het is wat het is: crisis!
Toch is het jammer dat we het goede nieuws (dat er ook is) een stuk verder in de krant moeten gaan zoeken....ergens diep verborgen op pagina zus en zo. Een sombere stemming is momenteel 'in' blijkbaar.

De recessie kan echter ook opportuniteiten bieden. Dat wisten ze bij LG&F al in 2002 (na 9/11): het bureau bracht toen een boekje uit getiteld ''t Is crisis', met daarin een aantal adviezen om de recessie te counteren.
Het communicatiebureau, sinds 2008 omgedoopt tot Famous, heeft dit boekje recent herwerkt en geaktualiseerd: 'I love the Crisis' gaat over anticyclische marketing en geeft een paar tips voor de ondernemer om de crisis door te komen EN aan te grijpen als een opportuniteit. Geen wondermiddelen uiteraard, maar toch...een welgekomen positieve noot.

Het boekje is ondertussen blijkbaar al uitverkocht, maar je kan het in pdf formaat hier downloaden.

Ilovethecrisis_170x190_thumb ilovethec....jpg
3.7 KB
I love the crisis button
12/03/2009 09:23 François Stassijns Rubriek: Publicaties
Share this on

Mensen die rechtstreeks getroffen worden door deze crisis, hebben er allicht weinig boodschap aan, maar de crisis genereert inderdaad kansen. Treffend vind ik het voorbeeld van Hyundai die als tegenreactie op de dalende verkoop einde vorig jaar een verzekeringsdienst koppelden aan het product wagen: mensen die werkloos worden binnen het jaar na aankoop kunnen hun wagen terugbrengen. De verkoop steeg direct met 85%!

http://www.medium4you.be/Crisis-maakt-creatiever.html


Comment_add Reageer